Monday 3 June 2013

Protect My Lips..My Lips Care

annyeong !!!

di pagi yang indah ni (dah 11.30 dah pun) nina nak sharing mering pasal produk lips care yang nina guna. nina ni punya lips yang cepat kering. kenapa? kerana suka sangat lick lips. korang tahu x, xbgus jilat bibir ni. air liur kita ni punya enzim2 yang boleh membuatkan bibir kering dan pecah2. especially untuk org yang smoking. ada word 'especially' ok. xtermasuk nina kerana saya tidak merokok apatah lagi meminjam nya. ok back to the topic. 

  1. Silky Lips Color Lipbalm - Cherry Red
  2. Nivea Lip Care - Soft Rose
  3. Korres - Shea & Butter Lipbalm
  4. Maybelline Baby Lips Color - Rose Addict
  5. Maybelline Baby Lips Pink Glow - Mixed Berry

kesemuanya peberet tau. tapi sekarang ni tengah addict dengan Maybelline Baby Lips Pink Glow. bila pakai je lips jadi pink semulajadi. tapi bila korang lap kat tisu, xde sebarang warna pun. ala2 magic lipbalm. tapi bibir memang nampak natural. kalau bibir kering dan mengelupas, lepas sapu, bibir jadi moist dan pinkish. siyes xtipu. tapi kalau nak lagi sahih, beli la sendiri dan try. hehehe. oh ye lupa pulak nak bagitahu, lepas pakai jangan jilat pulak. ye la. flavoured mixed berry. memang bau best sangat. rasa nak makan. 

nina memang selalunya akan pilih lipbalm yang ada bau manis dan enak2 gitu. macam boleh dimakan tapi tidak boleh sebenarnya. macam Korres Lipbalm, bau dia punya la sedap. shea&butter memang terkenal dengan kandungan yang sangat bagus untuk kulit dan rambut. sampaikan shampu pun nina pilih yang ada kandungan minyak shea&butter. dan memang la ada tabiat gila dan pelik suka kebam rambut dalam mulut macam org kureng siuman. sebabnya rambut dah wangi dan enak baunya. sebab tu la rambut xpernah pjg2. jadi xboleh la masuk dalam mulut. pelik2 la mak jemah sorg ni.

dari ingat nak introduce je. alih2 dah mengarut sampai cite makan2 pulak. ok2 nanti nina akan buat full intro setiap satunya. sebab sekarang dah jadik malas sebab perut xde tenaga. apa kena mengena pulak menaip dengan perut lapar. hehe. nanti nina sambung semula ye. papai



-xOXo-


No comments:

Post a Comment